Sabtu, 12 Disember 2009

Psp : Go

Hello.., emm 1st catatan sy ni bermula Psp Go. Since Sony kuarkan berita nk kuarkan Go ni, mmg aku terpegun dengan kecanggihannya, lengkap dengan bluetooth, sliding yang membuatkannya menarik. Tapi yang membuatkan aku terskejut melihat artikel ni "

'First PSP Go hack Exploit found already 2 days after release.

This didn’t take long now did it? FreePlay has found a working Save data exploit on the PSP Go. What it allowed FreePlay to do was execute a “hello world” type text file and also dumb his PSP Go memory and flash0 files to a Memory Stick. Pretty impressive find only after the system has been out for 2 days.

Its a user kernel exploit and at this stage were unsure if it will lead to anything substantial.' (sumber- pspgohacks.com)

Wow..memang hebat betul hackers2 psp ni. Aku pom memang da x sabar nk sambar sebijik bulan depan. Aku ader pegi usha2 di kedai Sony Kuala Terengganu (hadapan stesen bas MBKT) RM1199, aku rase harga ni mahal, Psp 3k pom dia bagi aku RM899 siap moded.

Korang kalu da memiliki Go jgn susah hati kerana ketiadaan slot umd, sebenarnya banyak perkara yang kita pikir disini, 'kenapa sony x bt umd slot untuk Go?'... beberapa jawapan mngkin, Sony dah xnak kuarkan umd ladi lepas ni tapi di mana Sony nk dapatkan keuntungan atas Go ni?..caranya Sony hanya pastikan pemilik Go untuk membeli game secara online atau store yang dia muatkan dalam Go ini. Korang jangan risau, mngkin bulan depan Go ini dapat di hack.